Annons

Adidas kan sälja golfmärken

Tyska Adidas överväger att göra sig av med sin verksamhet inom golfutrustning, vars försäljning har rasat i takt med att sportens popularitet har minskat.

Under strecket
TT
Publicerad
Foto: Michael Dalder/ReutersBild 1 av 1
Foto: Michael Dalder/ReutersBild 1 av 1
Foto: Michael Dalder/Reuters

Golfenhetens intäkter sjönk med 26 procent under andra kvartalet jämfört med motsvarande period i fjol, en större nedgång än under första kvartalet. Försäljningsraset överskuggade de starka siffrorna för hela koncernen.

Adidas, näst störst i världen på sportutrustning efter amerikanska Nike, redovisar en total nettovinst på 146 miljoner euro, cirka 1,4 miljarder kronor, för andra kvartalet. Vinsten är aningen högre än under motsvarande period i fjol och ligger i linje med analytikernas förväntningar.

Försäljningen för hela koncernen steg med 15 procent till 3,91 miljarder euro.

Annons
Annons
Annons
Annons
Annons